§ 39.

CELE SZKOLNEGO SYSTEMU OCENIANIA

1. Ogólne:

      1. Wspieranie kariery ucznia.
      2. Gromadzenie informacji, rozpoznawanie i upowszechnianie przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych dla rzetelnego wnioskowania o jego osiągnięciach.
      3. Spowodowanie świadomego udziału wszystkich zainteresowanych w procesie nauczania.
      4. Umożliwienie nauczycielom doskonalenie organizacji metod pracy dydaktyczno-wychowawczej dla podniesienia efektów nauczania.

2. Szczegółowe:

      1. Pobudzanie rozwoju umysłowego ucznia.
      2. Ukierunkowanie jego dalszej samodzielnej pracy.
      3. Wdrożenie ucznia do systematycznej pracy, samokontroli i samooceny.
      4. Ukształtowanie jego umiejętności, wyboru, wartości pożądanych społecznie i kierowania się nimi we własnym działaniu.
      5. Nabywanie przez ucznia umiejętności rozróżniania zachowań pozytywnych i negatywnych.
      6. Dostarczanie rodzicom (prawnym opiekunom) bieżącej informacji o postępach ich dzieci, a nauczycielom – informacji o poziomie osiągania założonych celów dydaktyczno – wychowawczych.
      7. Budowanie przez szkołę, przy współpracy z rodzicami (prawnymi opiekunami) i środowiskiem lokalnym, programów oddziaływań adekwatnych do rozpoznawanych potrzeb.
      8. Formułowanie oceny.